خرید لباسکار ممنوع !! اول با ما مشورت کنید
خرید لباسکار ممنوع !! اول با ما مشورت کنید

خرید لباسکار ممنوع !! اول با ما مشورت کنید

شرکت آسان پوش 66957890--66957891

کاپشن با آستین جدا شونده




تولید شده از پارچه گورتکس با پشم شیشه 200 گرمی مناسب جهت فصل پاییز
با یک انتخاب هوشمند هر دو فصل را سپری کنید.

جهت مشاهده سایت آسان پوش اینجا کلیک کنید.

معرفی محصولات تولیدی شرکت آسان پوش




کاپشن تک پلی استر پنبه 70*30 تولید شده از مرغوبترین و بهترین پارچه پلی استر پنبه به همراه نامه تاییدیه آزمایشگاه
دوخت تمام صنعتی درجه یک
الیک دوزی شده
جهت مشاهده سایت آسان پوش اینجا کلیک کنید.

شرکت آسان پوش بزرگترین تولید کننده لباس کار و پوشاک صنعتی



لباسکار به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی مطرح می­باشد و کلیه کارکنان باید با لباسکار مناسب محل کار در سر کار حاضر شوند. لباسکار کارکنان دارای خصوصیات ذیل بوده و مطابق مقررات ذیل در اختیار کارکنان قرار می­گیرند.( برای داشتن اطلاعات بیشتـر به سایت مراجعه فرمائید ). 

معمولاً لباسکار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی محفاظت می­کند. ساده ترین شکل لباس کار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار (دو تکه) یا کاپشن و شلوار و نوع یکسره و از جنس الیاف طبیعی ( پلی استـر پنبه)  و یا درصدی الیاف طبیعی و مصنوعی ( فلامنت ویسکـوز ) و در مواردی تماماً از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید می­شود. بدیهی است هر چه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی ­تر باشد، تبادل حرارتی آن آسانتر است. البسه اختصاصی در مشاغل ویژه و نیز فصول سرد که از جمله می ­توان لباس عایق سرما و رطوبت مخصوص سردخانه،‌ لباس نسوز مخصوص کوره و لباس ضد حریق از جنس پارچه­ های PVC را نام برد.

لباس حفاظتی در برابر گرما از الیاف مخصوصی با پوشش آلومینیوم که تا 90% اشعه مادون قرمز را برگشت می­دهد، ساخته شده و به منظور کار در مجاورت کوره­ ها و فرآیندهای حرارتی استفاده می­شود.

1- نکات استفاده از لباس کار 
1-1- جهت جوشکاران به دلیل شرایط خاص کار علاوه بر لباس کار، استفاده از پیش‌بند چرمی الزامی است. 
1-2- جهت حفاظت از سیستم تناسلی در برابر تشعشعات پیش بند سربی که پائین تر از کمر قرار گیرد الزامی است. 
1-3- استفاده از پیش بند جهت پرسنلی که در ارتباط با ادوات انتقال نیرو و گردان هستند ممنوع می‌باشد. 
1-4- پرسنلی که نوع کار آنها به نحوی است که باید در ارتفاع کار کنند لازم است از کمربند ایمنی نوع 
Harness استفاده نمایند. 
1-5- کلیه اتصالات کمربندهای ایمنی باید مرتباً بازدید و در صورت نیاز تعویض گردند. 
1-6- لباس کار باید متناسب با نوع و اندازه پرسنل انتخاب شود. 
1-7- پرسنلی که با تجهیزات و ماشین آلات کار می‌کنند باید لباس کاری در برداشته باشند که هیچ قسمت آن باز و یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر، ساعت، کلید و نظیر آن روی لباس کار اکیداً ممنوع است. 
1-8- در صورتی که ماهیت کار ایجاب می‌کند که کارکنان آستین لباس خود را مستمراً بالاتر بزنند بایستی از لباس آستین کوتاه استفاده شود.
1-9- کارکنانی که در محیط‌ های آلوده به مواد سمی و قابل انفجار و اشتعال کار می‌کنند نباید لباس‌های جیب دار و یا لبه دار در برداشته باشند. چون ممکن است گرد و غبار مواد مزبور در لبه لباس باقی بمانند. 
1-10- تحویل لباس کار هر شش ماه یک دست الزامی است. 
1-11- جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم حفظ ظاهر لباس کار از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و از عدم به تولید الکریسیته ساکن از مخلوط حدود 70 درصد پنبه و 30 درصد پلی استر و با وزن 320 تا 420 گرم به هر متر مربع در نظر گرفته شود.

1-12- به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کجراه یا تراکم بالا استفاده شود.

 

جنس لباس کار(لباسکار):

1.  جنس پارچه لباسکار با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 70% پنبه و 30% پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود. در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد (مانند لباس کار جوشکاری)، جنس لباسکار بایستی 90% پنبه باشد( کتــان ) .
2.   به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا (2 تار و یک پود) و نخ چهل دولا از نوع رینگ (Ring) و بافت کارخانجات نساجی  معتبر داخلی استفاده می گردد

وزن پارچه های لباسکار :                                                                                                                                   

ترگال ( ساده بافت ) : حدود  250 گـرم                                                                                                                     

فلامنت ویسکوز ( کجراه ) :320 الی 360 گرم                                                                                                          

 پلی استر پنبه ( کجراه ): 420 الی 450 گـرم                                                                                                            

پلی استر ویسکوز ( کجراه ) :حدود  360 گرم                                                                                                           

در رنگبندی های متنوع بدون رنگ روی و آب روی و رنگ پریدگی     

                                                                          


خصوصیات کلی لباس کار:

خصوصیات لباس کار ایمن عبارت است از:

1.لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن فرد استفاده کننده باشد.

2.کارکنانی که با ماشین کار می­کنند و یا در جوار ماشین­ آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً‌ ممنوع است.

3.در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری (آفتاب گردان) و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده­ اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است.

4.در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.

5.کارکنانی که درمحیط های آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده بکار اشتغال دارند، نباید لباسهای جیب­ دار و یا لبه­ دار (دوبل شلوار) را دربرداشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بمانند.

6.   لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می ­کنند باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می ­کنند باشد.

7.   لباس نسوز مخصوص حفاظت در مقابل حریق بایستی شامل کلاه، دستکش و کفش بصورت یک تکه و سر هم باشد.

8.لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می­کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد. ( به بخش لباس های ایمنی ویژه مراجعه فرمائید ) .

9.لباس بارانی به صورت پالتویی کلاه سر خود را از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی (جهت مناطق معتدل) و یا آستری پشمی (جهت مناطق سرد سیر) با رنگ مصوب تهیه شود.

 

تذکر 1: کارکنانی که لباسشان بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک آغشته شود باید فوراً لباس خود را شسته و یا تعویض نموده و آن قسمت از بدن را نیز که در تماس بوده با شوینده­های مناسب بشویند. هیچ یک از کارکنان حق ندارند با لباس آغشته به مواد نفتی و یا مواد شیمیایی به آتش، شعله و دیگر منابع حرارتی نزدیک شوند ( نظیر بخاری و ...) و یا کبریت و فندک و غیره روشن نمایند.

تذکر 2: در صورت پارگی، ‌خراب شدن و یا آلودگی بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباس کار باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض به سرپرست مربوط ارائه شود.

تذکر 3: البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید.

 

آرم و علائم لباس کار( طبق درخواست مشتری ) چاپ ـ گلدوزی:

 

1. شکل آرم به صورت دلخواه  در بالا و نام شرکت در زیر آن لحاظ می ­گردد. ( تغییرات و طراحی شابلون جهت چاپ آرم یا گلدوزی بر اساس خواست مشتری صورت می گیرد )

2.رنگ زمینه آرم جهت مشخص کردن واحدهای مختلف باید مشخص باشد.  ( بر اساس درخواست مشتری )

3. اندازه آرم معمولا 7 سانتی متر در نظر گرفته می ­شود.

4. جنس آرم با استفاده از چاپ سیلک اسکرین مرغوب و ثابت با رنگهای قید شده بر اساس سفارش مشتری  روی پارچه تهیه می شود.

5. محل نصب آرم روی جیب سمت چپ بالای تنه لباس کار می ­باشد .

6.چاپ و یا گلدوزی آرم بر روی پشت لباس یا برگه روی زیپ لباسکار و یا برگه پیراهن و یا بصورت بازو بند و ... صورت می گیرد .

جنس لباس کار:

 

جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 70% پنبه و 30% پلی استر و با وزن

gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود. در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد (مانند لباس کار جوشکاری)، جنس لباس کار بایستی 90% پنبه باشد( کتــان ) .

2.به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا (2 تار و یک پود) و نخ چهل دولا از نوع رینگ (Ring) و بافت کارخانجات نساجی  معتبر داخلی استفاده می گردد.

3.به منظور دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنین جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگهای راکتیو (Reactive) در رنگرزی پارچه استفاده می شود. ( طبق دستورالعمل های کارخانجات نساجی )

4.با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، و بکار بردن دوخت محکم و نیز چرخکاری دوبله درزها، لباس کار بادوام تولید می گردد.

5.با استفاده از الگوی مناسب ،  لباسکار شکیل و خوش دوخت و در اندازه­های استاندارد تهیه می شود.( طبق درخواست مشتری سایزگیری برای شلوارهای شخصی دوز ، طبق سایز کمر و کاپشن یا بلوز کار توسط پرسنل شرکت صورت می گیرد )

لباسهای کار از آن جهت دارای اهمیت هستند که در ساعتهایی زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و در تماس مستقیم با بدنند.

جنس لباس های کار می تواند از دو نوع الیاف ویسکوز یا از نوع پارچه های جین باشد.

 

الیاف ویسکوز
الیاف ویسکوز الیافی طبیعی می باشند. از طرفی پنبه و لینن دارای ماهیت گیاهی(سلولزی) هستند. تنها تفاوتی که الیاف ویسکوز نسبت به پنبه و لینن دارد این است که در فرآیند تولید این الیاف به مانند تولید کاغذ که در آن ابتدا چوب درختان تبدیل به خمیر می شود و پس از آن طی یک پروسه محصول نهایی که همان کاغذ باشد تولید می شود؛ این الیاف نیز کاملا این گونه می باشند. از این رو از آنجایی که تولید این الیاف به دست بشر می باشد به آن الیاف بشر ساخته یا الیاف مصنوعی نیز گفته می شود.

 

مزایای الیاف ویسکوز
خصوصیت بارزی که پارچه های تهیه شده از الیاف ویسکوز دارد که سبب شده است تا به عنوان پارچه ای مناسب برای محیط های کار انتخاب شود این است که دارای جذب رطوبت نسبتا بالا(در برخی موارد تا ۵۰% بیشتر از پنبه)، خاصیت تنفس خوب، راحتی بسیار قابل قبول و همینطور رنگپذیری مطلوب می باشد.
پایین بودن خاصیت ایجاد الکتریسیته ساکن و مقاومت خوب در برابر گوله گوله شدن از دیگر مزیت های پارچه های تولید شده از الیاف ویسکوز محسوب می شود.پارچه های تولیدی با الیاف ویسکوز در مقایسه پارچه های پنبه ای یا پلی استری دارای جذب رطوبت بهتر، مقاومت در برابر حرارت بالاتر، نرمی و درخشانی و لطافت بیشتر می باشد که همین موارد سبب ترجیح تولید لباس های کار از این الیاف نسبت به الیاف پنبه یا پلی استر شده است.

 

پارچه های جین
پارچه دیگری که برای محیط های کار و صنعتی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد پارچه های جین است. جین نام نوعی پارچه کتانی با بافت راه‌راه و ضخیم می باشد. اگرچه همه‌گونه لباس از جنس جین وجود دارد، ولی پارچه جین بیشتر برای دوخت شلوار به کار می‌رود.

 

جین، پارچه ای مناسب برای مشاغل سخت
در ایران در لفظ عوام به جین، لی هم گفته می شود. در حقیقت می توان گفت شلوار جین شلوار ساخته شده از پارچه های کتانی زبر می باشد که به دلیل استحکام خوب، زبری بالا و دوام مناسبی که دارد سبب شده این نوع پارچه گزینه بسیار مناسبی برای تهیه لباس کار برای  مشاغل و کارهای سخت و خشن به شمار آید. 
جهت مشاهده سایت آسان پوش اینجا را کلیک کنید.